DEDICAT A L'EDUCACIO SOCIAL I ALS EDUCADORS/ES SOCIALS QUE TENEN CONSCIENCIA DE LA SEVA FUNCIO COM AGENTS DE CANVI SOCIAL.
Cercar en aquest blog
dimarts, 3 de gener del 2012
Les actituds i aptituds necessàries de l'Educador/a
Les actituds necessàries de l'Educador, i que els altres han de percebre, són:
-Obertura cap als altres.
-Viure «amb sentit» la pròpia existència.
-Flexibilitat de caràcter.
-Tenacitat, serenitat, paciència i aguant.
-Sentit ètic.
-Esperit democràtic, deixant als altre marge per a la iniciativa.
-Acceptar-se a si mateix i als altres com són.
-Respecte per les persones i les coses.
-Sinceritat oberta.
-Confiança en les persones.
-Amabilitat i simpatia.
-Dialogant i tolerant.
-No dogmàtic dels mètodes.
-Donar cultura al jove.
-Capacitat per treballar en equip.
-Capacitat d'empatia.
-Capacitat per acceptar als altres
-És coherent.
-Responsable.
-Saber escoltar i dialogar.
-Solidari.
-Crític amb la realitat.
-Sap marcar els límits.
LES APTITUDS
Les aptituds poden ser innates o es poden adquirir amb la pràctica. Les qualitats bàsiques que ha de posseir un bon Educador serien:
-Capacitat per a les relacions humanes, tant a nivell individual com *grupal.
-Capacitat d'iniciativa i creativitat.
-Capacitat de dedicació. Disponibilitat.
-Capacitat de decisió i compromís.
-Capacitat d'anàlisi.
-Capacitat d'acolliment, sense que ningú se senti rebutjat.
-Sentit de l'organització i planificació.
-Interès i constància en el seu treball, buscant els mitjans i recursos més apropiats per ser més eficaç.
-Saber mantenir l'autoritat sense imposicions.
-Saber acceptar les propostes dels altres.
-Saber escoltar.
-Saber treballar en equip.
-Saber fer aportacions útils al grup.
-Cooperar en el funcionament del grup, resolució de conflictes, etc.
-Fortalesa i tenacitat per vèncer les dificultats.
-Equilibrat psíquicament i socialment.
-Amb sentit de procés i capacitat per desaparèixer.
-Preocupació per l'altre.
-Respecte per la persona.
-Conscient de les seves limitacions.
-Entusiasme que animi i encoratgi.
-Motivador, coneixent per endavant els interessos de les persones i la realitat en la qual es treballa.
-Imparcialitat, valorant per igual a cada persona.
-Tacte, sobretot a l'hora de fer crítiques o observacions.
-Dinamisme i sentit de l'humor.
-Capacitat d'anàlisi, reflexió, investigació i crítica de resposta davant situacions noves.
-Resistència a la frustració.
-Disposició per coordinar-se amb altres professionals.
-Recursos i tècniques personals: manualitats, esports, guitarra...etc.
-Preocupació per la joventut.
-Proper al xaval.
-Preparació professional: Coneixements de psicologia i sociologia de la marginació, conèixer mitjans i recursos, planificació i programació..
-Formació contínua.
-Sentit de l'humor i optimisme
Etiquetes de comentaris:
Actituds educatives,
Aptituds educatives
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Comentaris oberts a la reflexió i al dialeg